Why Is the Story About Malia Obama Vacationing in Mexico Disappearing from the Web?

The Blaze

Have you heard that Malia Obama, the president's daughter, is reportedly spending her spring break in Oaxaca, Mexico? Allegedly, she's jetting off with some of her classmates and 25 Secret Service agents to a country that the State Department has said all Americans should avoid. But something is different about the latest "Obama vacation controversy:" references to it are disappearing from the Internet -- and fast.

Around 3:00 EST, a Telegraph story reporting on the event was the first to vanish (note how the url remains the same in the "before" and "after"):

Malia Mexico Telegraph Screen Shot

Telegraph After Malia Mexico

Then, the related Huffington Post article was found to be linking back to a completely unrelated Yahoo News page titled "Senegal Music Star Youssou Ndour Hits Campaign Trail."

The Huffington Post article:

Huffpo Malia Mexico

Links to this site:

Yahoo News Malia Mexico

The Yahoo News story that HuffPo links to makes no mention of Malia Obama or her Mexican vacation. That raises two possibilities: either HuffPo has made an error in its link, or Yahoo has also removed its "Malia in Mexico" story. The latter more likely considering that the "-obamas-daughter-spends-springbreak-in-Mexico" url is still present in the Yahoo story.

In fact, consider that the link to the Huffington Post article on Google now goes to the site's main page. Alas, that story too has been taken down.

In addition to larger news organizations, smaller sites are also removing their stories.

Free Republic removed a related discussion thread:

Free Republic Malia Mexico

And "Global Grind" removed its related article:

Global Grind

Of these sites, the only one to state a reason for the change was "Free Republic," where the Admin wrote "Leave the kids alone."

So that raises the question: Why were all these stories being taken down? Is the story false? Were they removed for security reasons?

Consider that the story still lives (as of this publication)* on the site of The Australian, which uses a story from the well-respected AFP (a sort of Associated Press for France):

View photo

.

AFP obama article

So far, no outlets have explained why the story being taken down. It will be interesting to see if they do.

The Blaze's Jonathon M. Seidl contributed to this report.

*The Australian has since removed its article

View Comments (758)